۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۰۸

استاد حوزه علمیه قم:

امت سازی تنها راه حل مشکلات جهان اسلام است

امت سازی تنها راه حل مشکلات جهان اسلام است

قم- استاد حوزه علمیه قم گفت: امت سازی تنها راه حل مشکلات جهان اسلام بوده و مهم‌ترین وظیفه خواص در شرایط فعلی امت سازی است.

حجت الاسلام سید احمد میرعمادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: روزهای گذشته توفیق شد تا در روز میلاد مسعود پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و حضرت امام جعفر صادق علیه السلام به دیدار مقام معظم رهبری شرفیاب شویم.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: گرچه رهبر معظم انقلاب سخنان کوتاهی ارائه فرمودند ولی به نظر من دو نکته کلیدی و اساسی را یادآور شدند یک نکته داخلی و یک نکته مربوط به جهان اسلام بود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر ضرورت جامع نگری در مسائل دینی، سیاسی، اجتماعی تاکید کردند افزود: به عنوان نمونه در قرآن کریم در جایی به پیامبر اکرم می‌فرماید، اگر تو غلیظ و سخت بودی مردم از اطرافت پراکنده می‌شدند، ولو کنت فظا غلیظ القلب لا انفضوا من حولک و در جای دیگر در برخورد با کفار و منافقین دستور به سخت و غلیظ بودن داده است جاهد الکفار والمنافقین واغلظ علیهم که نتیجه آن است که وفاق و همدلی در میان مؤمنین و برخورد سخت و غلیظ با دشمنان است.

حجت الاسلام میرعمادی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب به نکته‌ای در خصوص جهان اسلام نیز اشاره کردند افزود: نکته دیگر مربوط به جهان اسلام مساله ضرورت امت سازی اسلامی و امت واحده بودن است که در مدت یک هفته دو بار مقام معظم رهبری به این موضوع پرداختند.

وی تصریح کرد: امت سازی تنها راه حل مشکلات جهان اسلام است مخصوصاً در شرایط فعلی که رژیم خبیث و جنایتکار صهیونیستی این همه جنایت در فلسطین و غزه و سوریه و لبنان مرتکب می‌شود و مهم‌ترین وظیفه خواص در شرایط فعلی امت سازی است.

کد خبر 6233582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha